Pakkekalenderen til afdelingen
De sidste 3-4 år har jeg lavet en pakkekalender til afdelingen… Og afdelingen er altså ikke helt normal ( okay – det kan misforståes, men det er altså kærligt ment 🙂 ). Men grunden er, at vi ikke bare er en afdeling som fysisk sidder sammen – vi er faktisk en meget global afdeling med kolleger i både Danmark, USA, Kina, Filippinerne, Argentina, England, Tyskland og Ungarn… Og det er jo det, der gør det lidt ekstra tricky at lave en pakkekalender.
Men konceptet er at jeg køber 24 gaver (surprise!!!) – og det skal helst være gaver, der kan sendes… eller tages med i en kuffert, når en kollega kommer til én af de pågældende lande. Derudover skal det ikke ha’ den store værdi, da det mere er en “for sjov ting” end egentlige gaver. Det skal også passe til både mænd og kvinder… Og da alle ikke fejrer julen, som vi gør her i Danmark, så må det heller ikke blive alt for julet… Så der er flere kriterier at ta’ hensyn til – noget jeg naturligvis tager som en udfordring. SMIL!
Men… hvordan “uddeler” man så lige en pakkekalender, så alle har mulighed for at være med og vinde trods afstand? Jeg har løsningen 🙂 . Til hver dag har jeg et spørgsmål eller en quiz, som både kan handle om vores firma, om vores kolleger eller om julen. Det er nemme ting – og noget man kan google sig frem til. De sender svaret til mig – og jeg trækker lod (ved hjælp af lykkens gudinde) og dagen efter fortæller jeg vinderen… og kommer med det næste spørgsmål eller quiz. Der er datomærker på gaverne, så det fungerer præcis som en almindelig pakkekalender…
De sidste år har det især vakt lykke hos vores udenlandske kolleger… Og det er det, der er det hele værd 🙂 . Netop at vi trods at vi er en afdeling med stor fysisk afstand faktisk har mulighed for at være fælles om noget… og føle os som én afdeling. WNTL!
Jeg har shoppet, pakket ind – og er igang med spørgsmålene/quiz’ne… og jeg glæder mig til endnu engang at være Miss Santa 🙂
#WNTL / P
Ingen kommentarer endnu